Sunday, February 7, 2010

hari ini...

hari ini kau memasuki dunia baru
serba indah mewangi
dipayungi redup awan cinta
dikelilingi tenang lautan kasih
dihiasi rimbunan pepohon sayang
berhamparkan janji setia
kau dan dia menjadi satu
ditambat ikrar tulus suci

hari ini bermula jawatan mu sebagai nakhoda
dalam bahtera yang kau kemudi
jadilah nakhoda yang berkaliber
semoga lancar perjalanan mu
menuju pelabuhan bahagia
dan kekal abadi

maaf - ku tak hadiri undangan mu
hanya doa ku titipkan
semoga mahligai dibina teguh ke akhir waktu
namun...mata nurani ku melihat dengan jelas
kau bersemayam bahagia
di samping permaisuri mu nan manja

hari ini kau di kelilingi kemeriahan
hari ini aku terasing di kamar sepi keseorangan

jujur! pedih menjentik perdu rasa...mencengkam jiwa...

4 comments:

Citra Delima said...

Zaidah,
Berdoalah agar dia berkekalan hingga akhir hayat, doa juga sebagai mendoakan diri kita sendiri.

Eizda Amani said...

terima kasih tuan haji tahir sebab sudi baca dan beri komen.
saya sentiasa doakan kebahagiaan dia bersama permaisurinya.

Hanny Esandra said...

nadia,
ghenjong! aku nak komen kat ko sebagai nadia, bukan hanny esandra! ida, mmg perit bila kenyataan mcm ni.. apa yg kita mmpu hny doakan kebahagiaan dia. Itu yg terbaik.. maafkan la keslhn org supy org maafkan keslhn kita.. Allah tu adil. msti ada hikmahnya..jgn risau, satu hr msti ko akn jpa dgn org yg betul lepas berkali2 bertemu dgn org yg salah.. :-) yg ptg; jg maruah kita.. tq jugak sbb sudi bg komen & nasihat yg membina kt aku.. jgn sedey2 keh!

Eizda Amani said...

tq nadia..
tak patut sedih sebenarnya, kan...
sepatutnya aku gembira sebab dia dah bertemu jodoh... insyaAllah, ada yang baik menanti aku nanti...
aku selalu pegang kata-kata ni, 'jaga diri, hiasi peribadi'.
dah..dah..tak mau sedih-sedih...
;-)