Wednesday, March 31, 2010

-3, +9

salam.

pejam celik-pejam celik 90 hari telah berlalu. rasa bagai baru semalam melangkah 1 januari 2010. tapi hari esok dah pun masuk 1 april 2010. sungguh pantas masa berlalu. masa memang takkan tunggu kita. kita yang perlu seiring dengan masa untuk mencapai apa yang kita ingini tanpa mengenepikan tujuan utama kita berada di bumi ini.

melangkah tahun baru dengan penuh azam baru.

januari, februari & mac....
3 bulan yang pelbagai rasa; suka,duka,tawa,riang,simpati, air mata....

januari...
memasuki dunia pekerjaan yang baru...
sesuatu yang indah...pengalaman yang manis, sangat berharga & tinggi nilainya...
"sambil menyelam minum air"
selain menjalankan tugas, tak salah meneroka sesuatu yang baru...bukanlah terlalu baru sebenarnya...cuma perlu diasah kembali agar lebih tajam...
"belakang parang kalau selalu diasah, tajam juga akhirnya,kan?"
insyaAllah.
usaha akan diteruskan supaya belakang parang takkan terus tumpul ;-)

februari....
bulan yang sangat bermakna...amat indah...selalu dinanti-nantikan!
alhamdulillah.
usia bertambah. sihat tubuh badan (walaupun kurang isi. tak apalah, kan... yang penting sihat)
usaha mengasah belakang parang berhasil...sangat teruja...belakang parang dah boleh guna ;-)
sentuhan pertama yang sangat bermakna...hadiah paling tinggi nilainya untuk hadiah hari lahir tahun ini...

mac
bulan bereksperimen...eksperimen yang menjadi! sangat bahagia!
"selagi kita tak melangkah ke anak tangga pertama, macam mana kita nak sampai ke anak terakhir?"
betul, kan?
pengalaman pertama yang indah...
alhamdulillah.
DIA mempermudahkan segalanya.
DIA melindungi segalanya.
banyak memori yang indah bulan mac tahun ni..
apa lagi yang mampu saya katakan selain mengucap syukur kepada-NYA.
ALHAMDULILLAH.

9 bulan bakal menjelma, saya tak tahu apa yang akan DIA izinkan untuk saya lalui.
sebagai hamba-NYA, saya hanya berusaha & terus menadah tangan agar DIA berikan saya yang lebih indah & lebih bermakna.
namun, hanya DIA yang lebih tahu apa yang terbaik untuk saya.
saya redha dengan apa saja yang akan diberikan untuk saya.


1 comment:

Hanny Esandra said...

amboi... unik sungguh la entry ni...
suka snggttt... ermmm..
btol la.. byk sgt kenangan.. cuma aku ni bukan simcard memory cm ko.. ekeke... apa pun, lepas ni apa yg dtg, kite hadap jer keh..
klu ko kuat, aku nk pinjam kekuatan ko tu.. sbb skang ni aku pon tak bape kuat.. adehhhh.. :-)